Retourbeleid

Onder klanten wordt verstaan: mensen die een aankoop hebben gedaan bij NKquality.nl Volgens het Europees recht heeft u 14 dagen recht op het herroepingsrecht. De dagen worden geteld vanaf de dag dat u, of een aangewezen derde, het item fysiek in het bezit krijgt. Als u een item terug wilt sturen, vragen we u vriendelijk een begeleidend briefje toe te voegen met daarin duidelijk uw NAAM en het ORDERNUMMER. Dit bespoedigt de verwerking van uw retour. 

Het te retourneren item dient binnen 14 dagen in het bezit van NKquality.nl te zijn. Het adres: 

NKquality

Kraaivenstraat 36-06, 5048AB Tilburg

 

U dient de verzendkosten te betalen. U draagt verantwoordelijkheid dat het pakket op het juiste adres wordt bezorgd dat de producten onbeschadigd aankomen. Het product zit in de originele verpakking en eventuele labels zitten er nog aan. Er zijn geen sporen dat het artikel gebruikt is (in geval van gebruik sporen, wordt het product NIET retour genomen). 

 Kosten van retourneren & terugboeking aankoopbedrag 

Als u de overeenkomst binnen 14 dagen herroept en het pakket binnen 14 dagen weer in ons bezit is, ontvangt u het aankoopbedrag van het betreffende product retour binnen 5 werkdagen. Kosten voor deze retourzending vallen onder de verantwoordelijkheid van de klant. Welke wijze van levering u ook kiest, u draagt de verantwoordelijk dat het pakket weer in ons bezit komt. Wij mogen wachten met terugbetaling tot wij de goederen hebben teruggekregen. Bij een eventueel zoek raken van het pakket, kunt u contact opnemen met de betreffende bezorgdienst. Het aankoopbedrag wordt in dat geval niet door ons gerestitueerd. U kunt in dat geval een claim indienen bij de bezorgdienst. 

Wij betalen u terug met hetzelfde betaalmiddel als waarmee u de oorspronkelijke transactie heeft verricht, tenzij u uitdrukkelijk anderszins heeft ingestemd; in ieder geval worden voor deze terugbetaling geen kosten in rekening gebracht. Retouren worden binnen 5 werkdagen verwerkt. Dit kunt u terugzien op uw betalingsbron. Let op: in geval van creditcardbetaling is een retour boeking voor u vaak pas zichtbaar op uw creditcard overzicht aan het einde van de maand/termijn. 

Ruilen 
Indien u een vervangend product wenst, neemt u contact op met ons via Info@nkquality.com

Waardevermindering 
Indien schade is ontstaan aan het product, en aantoonbaar is dat er meer met het product is gebeurd dan verwacht mag worden om te beoordelen of u het wilt houden, komen de kosten van deze schade voor uw rekening. De verpakking mag zijn opengemaakt. Het product mag echter geen vlekken, (rook-)geuren of andere schade bevatten. Indien er slijtage of schade is opgetreden, dan is Nafura.nl gerechtigd die schade te verrekenen met het terug te storten bedrag.

Termijn: 14 dagen bedenktijd 
Tijdens de bedenktijd zal de consument zorgvuldig omgaan met het product en de verpakking. Het product zal slechts in die mate worden uitgepakt voor zover dat nodig is om te kunnen beoordelen of het product wordt behouden.

Pakket vertraagd of zoek 
Indien een pakket niet geleverd is, wordt een onderzoek ingesteld. Dit kan 2 weken duren. Afhankelijk van het onderzoek wordt besloten of de verantwoordelijkheid ligt bij de bezorgdienst of bij de shop. In het eerste geval kunt u het pakket claimen bij de bezorgdienst. In dat laatste zal de shop met de oplossing komen. Het is dus niet automatisch zo dat de shop het pakket vergoed of het product opnieuw zal verzenden. Indien is getekend voor een pakket is aan de wettelijke voorwaarde voldaan een pakket te leveren en kunt u uw claim indienen bij de betreffende bezorgdienst. Indien een pakket met track&tracé geleverd is en het pakket is zoekgeraakt, kunt u een schadeclaim indienen bij de bezorgdienst. NKquality.nl zal u bijstaan door levering van alle informatie die u nodig heeft.

Heeft u betaald via creditcard of PayPal, dan heeft u vaak recht op aankoopbescherming vanuit deze betalingsdienst.